keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Tell about the best day of your life.

Pohdin tämän otsikon sisältöä pitkään.
Nuo kymmenen edellistä tuli aika nopeasti kirjoitettua putkeen, mutta tässä joutui jo vähän pohtimaankin.

Paras päivä elämässä on iso asia. Ensimmäinen mieleeni tullut päivä on ehkä hieman siirappisen ja itsestään selvän oloinen. Tietysti Madonnan ja Celine Dionin keikkapäivät keikkuvat aika korkealla tässä listassa ja olivatkin se kärki aina vuoteen 2008 asti. Elokuu 2008 ja siellä eräs maanantai. Tai se maanantain ja tiistain välinen yö oikeastaan. Ehkä tämä paras päivä on sitten se tiistai.
Tuusi Tuusendaalisen syntymäpäivä. Siskontyttö.

Mun syntymäpäivä oli se maanantai. Sunnuntaina vitsailin siskon möhölle, että kyllä sieltä sopii seuravan päivän aikana tulla jo pois. Että vallan hyvä päivä se maanantai ja täällä olis yks innokas odottaja äidin lisäksi.  Aina välillä kuiskasin sinne "huomenna, hei, tyyppi". Vielä lähtiessäni kotiin yöpuulle kuiskasin möhölle "nähdään huomenna, eiks vaan".

Olin töissä normaalisti ja iltapäivästä vilkaisin puhelinta. Siellä oli puhelu niin systeriltä kuin mutsiltakin. "Soita A:lle - äiti". Yritin soittaa siskolle, mutta sen puhelin oli pois päältä. Äitin kun sain kiinni selvisi syyksi se, että systeri oli Kätilöopistolla. No perskuta. Äiti lupasi ilmoittaa sinnepäin, että menisin töistä suoraan kättärille pitämään seuraa. Mistään syntymistä tai muista ei ollut puhetta. Mulle oli jopa vähän epäselvää miksi se siellä sairaalassa edes oli.

Kun pääin puoli neljän jälkeen kättärille niin kaikki kävi selväksi. Epämääräisiä oireita ja puheen puuroutumista ja sitten siinä samassa päätti lääkäri käynnistää synnytyksen. Eli se nappula syntyisi siinä. Sinä maanantaina. Tai yöllä, mutta nyt 12 tunnin sisään kuitenkin. Oho!

Sillä tavalla se loppupäivä sitten menikin. Systeri kärsi ja synnytti ja mä olin tukena.
Mutsi toi mulle "synnytysvaatteet" ja neiti nappulanaama rääkäisi yhden jälkeen yöllä olevansa maailmassa.
Meidän syntymäpäivät on siis hyvinkin perätysten. Kuunteli mua, perhana :D

Sain ehdottomasti maailman parhaan syntymäpäivälahjan.

Sen tiistain puolella kävimme äidin kanssa katsastamassa veljen auton, kaupassa ja tietysti sairaalassa n. neljän tunnin yöunilla. Vähän väsytti siellä Porvoolaisessa katsastuspaikassa, mutta sairaalassa oltiin jo ihan pirteitä.

Tuusi Tuusendaalinen, Muussi, Muse, niillä nimillä se tunnetaan mun kielessä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti